25 Kasım 2014 Salı

Dalgalı Patik



                Merhaba Arkadaşlar....
    Soğuk kış günlerinin kapımıza dayandığı şu günlerde evde en çok ihtiyaç duyduğumuz patiklerimiz ayaklarımızı ısıtmak üzere çekmecelerimizden çıktı.Rahmetli anneannem 5 şiş çorapları örerken hayranlıkla onu izlerdim. Onunla ilgili  pişmanlığım onun sağken  çorapta farklı bir teknikle oluşturduğu topuğu öğrenmeye çalışmamamdır ve bu altın değerinde bilge onunla toprak olup gitti.
   Derler ya eski toprak diye, evet o eski topraklar da ne cevherler vardı. Şimdi yine retro, vintage diyerek sözde yeni moda akımıymış gibi eskilere dönüş yapıyoruz.
   Oldum olası severim eskileri, sandık kokusunu....Anneciğim sandığın kapağını açtığında ablalarım ve ben koşardık başına içinde ne var diye. O miss gibi naftalin kokusu hala burnumun direğini sızlatır. Annemin kızlara çehiz diye sakladığı o hazinelere bakar, çocuk aklımla kıskanırdım onlara daha güzel şeyler ayırmış ben evlenince ne kullanacağım diye...:))
O el emeği göz nuru nevresimler, kenar dantelleri, kaneviçeler, oda takımları,sabun bezleri şimidik adı ile lif'ler, patikler hepsi birer hazineydi benim için.Patik dedim de aklıma geldi batik topğundan nerelere gittim, bunları yazarken sanki o sandığın başındayım da naftalin kokluyormuşum gibi....
   Neyse konumuza dönelim...Bende sizlere kış boyu ayağınızdan çıkarmak istemeyeceğiniz bir patiğin nasıl örüldüğünü anlatacağım sizlerde örüp  o minik ayaklarınıza bayram ettireceksiniz..:))
    Patiğimizi örmeye beş şiş patik başlama tekniği adı altında açıkladığım videoyu izleyerek başlayabilirsiniz videodaki yönergeleri tek tek uygulayın ve şişimizde toplam 64 ilmek olana kadar arttırın.




 yukarıda gördüğünüz desen kartımızı ister 3 ister 2 renk olarak uygulayacağız patiği ayağınızın büyüklüğüne göre küçültebilir veya büyütebilirsiniz fakat 4 ve 4 ün katları şeklinde yapmanız lazım çünkü kart 4 ilmekde bir kendini tekrarlıyor yani 56 veya 60 veya 64 veya 68 ilmek olarak yapmanız lazım.




    Ayak bileğimize kadar deseni tekrar ediyoruz ayak bileğimize gelince öndeki 16 ilmeği şişte bekletiyoruz yan ve arkaları örmeye devam ediyoruz..


topuğa gelince ortadan 9 ilmeği alıp daha önce Patikte topuk kapama adlı videoda açıkladığım gibi topuğu topluyoruz.

topuk toplama işi bitince şişimizde 9 ilmek oluyor .Arkadan 9 ilmek var yanlardan 13 er ilmek allıyoruz  ve öndede 16 ilmek var hepsini birkaç sıra haroşe örüp kapatıyoruz ..;)



                                                            




Hiç yorum yok :

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.