1 Mart 2017 Çarşamba

Beş Şiş Dantel Örüyoruz





   Dantel Özellikle Türk kadınının kendini bulduğu, ifade ettiği bir el sanatı bence. Anneannemden ve sonrasında annemden bana kalan dantellere baktığımda dokunmaya kıyamıyorum. Rahmetli anneannem o güzelim ara dantelleri örerken yanına oturup nasıl yaptığını anlamaya çalışırdım küçücük aklımla ve sanırım bendeki bu dantel ve şal merakı taaa  o zamanlardan sevgili nenikomdan bana kalan güzel bir armağan eee ne demişler armut dibine düşermiş.

   Bence Anneannemden kalan bu danteller gerçekten tarihi eser niteliğinde. Tarihi eser deyince söz etmeden geçmek istemedim, 2015 yılında Kastamonu Valiliğince bir müze kurulmuş tabi ki bu müze pek de erkeklerin ilgisini çekebilecek bir müze değil. Biz hanımlara hitap eden DANTEL MÜZESİ evet yanlış okumadınız ilk defa duyuyorsanız ne mutlu bana. Müzenin yanı sıra birde internet sitesi de kurmuşlar bizim atalarımızdan miras bu güzel el emekleri hak ettikleri değeri bir kere daha farklı bir yoldan görmüş oldu. Bizler zaten ninelerimiz ve annelerimizden kalan bu sanatı örerek taçlandırmaya devam ediyoruz..
  Evet gördüğünüz resimdeki beş şiş dantelin açıklaması şuan parmaklarınızın ucunda..:))
  Hep merak etmişisizdir değil mi? Ah! bu beş şiş dantel nasıl örülür, nasıl yapılır? diye. işte artık merak etmenize gerek yok, böyle kolay bir model ile başlangıç yapabilirsiniz..
  Alttaki şablonu kullanarak ve açıklama videosunu da iyice dinleyerek sizler de örebilirsiniz. Öncelikle beş şiş başlama tekniğini öğrenmeniz gerekir.
 Bu dantel de yine şallarda olduğu gibi sağa kes,sola kes,çevir ör dola,gibi ifadeler göreceksiniz bunlarda ne demek diye telaşlanmayın ben sizler için ilgili açıklamaları videolu olarak anlattım. Anahtar karttaki ifadelerin anlamlarını ana karta uygulayarak kolaycacık örebileceksiniz.
  Ben Alize Diva ile 3 no şiş kullanarak ördüm. 48 cm çapında bir dantelim oldu ama sizler 50 numara dantel ipi yada floş ipler kullanabilirsiniz. 2 veya 2,5 numara şişler ile örerseniz daha ufak bir danteliniz olur ..
   Hepinize kolay gelsin canlarım, takılırsanız ben buralardayım bir İmdat! demeniz yeterli hemen koşar gelirim...:))
                                                                          SEVGİLER.....




  

 ANAHTAR KARTI 
  Burada gördüğünüz ifdelerin açıklamalarını, açıklama kartındaki ifadelerin yerine yerleştirerek öreceksiniz..



AÇIKLAMA KARTI






9 yorum :

9 yorum :

  1. Gülay hanım emeğinize sağlık. Daha önce hiç örmedim. Sizin güzel anlatımınız sayesinde videonuzu izleyerek başladım 21. Sıradaki boş kutuların anlamını öğrenebilirmiyim. Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba merve hanım boş kutuların manası ilmek yok demek yani o kısmu görmeden atlayın ve örmeye devam edin sevgiler...

      Sil
  2. Gülay hanım o siyah masa örtüsünün devamını nasıl yap caz devamı nasıl olcak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım bu ufak bir öetü masa örtüsü değil malesef.:))

      Sil
  3. Gülay hanım o siyah masa örtüsünün devamını nasıl yap caz devamı nasıl olcak

    YanıtlaSil
  4. Gülay hanım siyah masa örtüsünün devamını nasıl yapcaz

    YanıtlaSil
  5. Gülay hanım merhaba, örgüye başlarken kaç ilmek olacağını nasıl anlıyoruz.

    YanıtlaSil
  6. Gülay hanım yukarı karttaki modeli kaç tekrar yapiyoruç kaç ilmek başlıyoruz

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.